Budapest szégyenfoltja (bár több is van) volt mindezidáig a Thököly út, melynek zuglói szakaszát felújítják (innen és innen értesültem róla). Nemcsak a közeli lakhelyem miatt figyelemre méltó e hír, hanem azért is, mert tudni kell, hogy ez csak ideiglenes felújítás lesz. A macskakövet - állítólag ez nem is az, döntse el ezt a burkolatokban járatosabb olvasó - felszedik, a síneket – az eddig látottak alapján – nem. Kerékpáros szempontból fontos, hogy akadálymentesítik a járdákat, illetve, hogy a buszok és nehézgépjárművek által létrehozott nyomvályú legalább egy pár hónapra eltűnhet, amíg nem keletkeznek újak. Azt nem tudom, hogy hogyan kívánják felosztani az új utat, lesz-e rajta egyáltalán felfestés (már megszoktuk, hogy gyakorlatilag láthatatlan), egyáltalán az új szabványoknak megfelelően szélesítik-e a sávokat, stb. Arról sehol sem szól a fáma, hogy a Hungária körút-Mexikói út közötti szakasz miért marad ki, az indexes cikk hozzászólói viszont nem feledkeztek meg a Bosnyák téri tankcsapda (alias kereszteződés) helyzetéről. Nem kívánok politikáról és a négyes metróról szólni, mert teljesen felesleges, de a végleges felújítást a metróépítéshez igazítják. Most azért is kényelmes az építést végzők helyzete, mert érdemi munkát nem kell fektetni a tervezésbe, azonban a végleges felújításkor remélem átgondolják többek között a villamos, kerékpárút/sáv, parkolás, nehézgépjárművek és a faültetés kérdését. Mondani sem kell, hogy a közlekedési mellett városképi szempontból milyen központi szerepet tölt be a Thököly út.
A kép forrása: http://criticalmass.hu/files/thokoly.jpg (A kép ott egyébként a kerékpárutat a Thökölyre címet kapta…)