Olyan sok újdonság gyűlt össze, mióta utoljára írtam, hogy több adagban szolgálom fel a híreket. Kezdjük a legizgalmasabb dologgal, azaz új modellekkel, frissítésekkel vagy éppen rég elfeledett, de figyelemre méltó gépekkel. Már-már kezdtem temetni a www.velomobiling.com-ot (ami a legfontosabb alapoldal velomobilos körökben), ugyanis elég régóta nem frissítették, amikor egyszercsak egy nem is akármilyen hírgyűjteménnyel frissült a weboldal: a 2008-as újdonságokat szedték egy csokorba. Természetesen van átfedés az ő híreik és az én találataim között, de olyan is akad, amit én külön kiemelnék. Tehát aki a teljes összefoglalóra vágyik, látogasson ide.
MILAN (újdonság)
Egy teljesen új modellel kezdeném, amelynek egy ideig még a nevét sem tudta az érdeklődő közönség, bár már egy videoklipben is szerepelt. A Milan formája olyan, mintha a veló vezetőjének térdétől felpúposodott volna a burkolat. S hogy ne legyen olyan nehéz elképzelni, íme egy fotó és a videoklip:
TEAM (újdonság)
Kanadában sem tétlenkednek és egy Cab-Bike alapjaira épülő, klasszikus formájú velomobilt alkottak: a TEAM-et. Az elején, a tesztek alatt fehér színben még elég jellegtelennek tűnt, de a VADiúj festése nagyon VAD! Persze, nem a festése számít, de azért elég sokat dobott rajta. A tulajdonságai közül kiemelném, hogy nem teljesen fedett, az ajtaja olyan koporsószerűen oldalra nyílik és felsőkormányos.
ALASKA VELOMOBILE
Ha már Észak-Amerikánál tartunk, érdemes egy pillantást vetni az egyszerűnek kinéző, de különleges megoldásokat felvonultató Alaska Velomobile-ra. A legszembetűnőbb talán a fejet körülvevő plexiburkolat, így egyben kapjuk az első-hátsó szélvédőt és az oldalablakokat. A másik specialitása a kormányzással elmozduló, kerekeket is befedő burkolat, amely megoldással csak igen ritkán lehet találkozni (pl. Leitra, de ott nem a testben található a két első kerék).
GREEN-GO VELOCAR
Az előző Alaska Velomobile-hoz hasonlóan a Green-Go is megrekedt egyelőre a prototípus szintjén és a bétaverziója mondhatni kezdetleges kinézetű. E velomobilnál azonban már-már kabriós szélvédővel találkozhatunk, több éves tesztelése pedig igencsak hűvös helyen folyik (New Hampshire), így a szélsőséges időjárásra biztosan ki lesz képezve.
THE ROCKET
Az Alaska Velomobile-hoz több dologban is hasonlító modell nem csupán egy újdonságot tartogat. Egyrészt a szokatlan kinézete, másrészt pedig a kanyarban bedőlő (lean-steer) hátsó kerekei okán érdemes egy pillantást vetni rá. Akit érdekelnek egyéb, kanyarban bedönthető és ezáltal jóval stabilabban manőverezhető gépek, érdemes ellátogatnia a klasszikus Tripendót is tartalmazó oldalra. Ez pedig az egyetlen The Rocket trike születését részletesen boncolgató szájt.