HTML

DrDj kerékpáros és velomobilos blogja

Velomobilok minden mennyiségben, továbbá némi városi közlekedés, kerékpáros témák.

Velomobil modellgyűjtemény

Őszi Vegyessaláta

2009.10.02. 18:19 drdj

Újabb rovattal bővül a blog, a „vegyessaláta” (igen, tudom, hogy amúgy külön írandó) paradicsomon, paprikán, uborkán és fűszereken kívül velomobilokat, különleges kerékpárokat, városi közlekedést és városépítészetet tartalmaz. Nyomokban autók is találhatók benne, de nem károsak a szervezetre, ugyanis alternatív üzemanyaggal működnek. Csapjunk is bele a közepébe! 

A Velovision magazin negyedévente jelenik meg, mint nyomtatott, mind elektronikus formában. Nem szabad meglepődni, ha egy velomobil szerepel a címlapján, ugyanis közlekedésre és túrázásra használatos kerékpárokkal foglalkozik, azokon belül is a különleges megoldásokkal, mint rekumbensek, összecsukható kerékpárok, tandemek és trike-ok (trájkok?). Az egyik számuk teljes terjedelemben hozzáférhető, a többinek a tartalomjegyzékét böngészhetjük, illetve 1-1 oldalt tudunk elolvasni. A teljes számot tartalmazó oldalon pedig nem csak kerékpáros témákban érdemes keresni, van ott minden finomság!
 
 
 
 
A következő falatkánk egy kedves cikk egy Washington állambeli (USA, de ez a nyugati part!) folyóiratból. Sokmindent megtudhatunk a velókról, a mindennapi használatról és hogy miért is érdemes éppen ezt a közlekedési eszközt választani. Tényleg, miért is?
A cikkben amúgy a Cab-bike alapjaira épült TEAM szerepel, amit a kanadai Bluevelo készít.
 

 
Gondolom, már mindenki találkozott az ilyen kisautók valamelyik változatával, ha máshol nem, a Margitszigeten, rendezvényeken. Ha pedig autó, akkor kéne hallani a hangját és érezni a szagát: ez azonban elektromos meghajtású, így helyben nincs semmi káros hatása. Azért a halottaskocsi egy kicsit morbid – mondjuk milyen lenne, ha nem az!
 
 
 
Rekumbensekkel kapcsolatban gyakran felmerül az emberben a kerékméretekkel kapcsolatos dilemma (mind elöl, mind hátul). A 26 coll miatt csereszabatos lehet a montinkkal, jobban csillapít, a kisebb átmérő jobb gyorsíthatóságot eredményez. No de hogy is alakul az áttételi arány bizonyos hajtókarhossz/fokozatok száma/vagy esetleg valamilyen agyváltó esetén? Sheldon Browntól mindent megtudunk!
 
 

 

Az utolsó bejegyzésnél az alacsony vérnyomásúak előnyben vannak, biztos nem fognak elájulni a következő percekben. Sikeres CM, a Kerékpárosklub tevékenykedik, a bringások szaporodnak, még a Thökölyn is lesz kerékpársáv… és akkor jönnek a PAMPOGÓ EMÓSOK (röviden EMPAMO) és visszanyal a fagyi. Kükü és LJ (László János, egy amerikai középsuliban csak „el-dzséj” lett volna) felvette a kesztyűt és képesek érvelni is, nem csak olyanokat állítani, hogy száguldoznak a biciklisek és hogy ők okozzák a baleseteket (az első hülyeség, a második hazugság). Csekkold a kritikállmász oldalát és találsz sok nevetnivalót. Tomcat is írt a témában. 

Nem ám darts-ozni a fotójára!

 

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés kerékpár team velomobil szemezgetés velomobile

A bejegyzés trackback címe:

https://drdj.blog.hu/api/trackback/id/tr81423403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása